måndag 10 november 2008

En Måndag

Idag hände det en riktigt jobbig sak under matematiklektionen. Som vanligt sitter jag och lyssnar på musik och räknar några jobbiga tal (samtidigt som jag får några raseriuttbrott på dem emellanåt) så helt plötsligt kastar någon en penna på mig och jag kollar upp och ser att Timmy och Alrik sitter och typ gestikulerar och håller på... Jag plockar bort musiken och dem börjar prata om något helt oförståeligt. Dem fick min uppmärksamhet men gör inget av den... vad är det för sätt? Pojkar...
Det hände flera gånger i skolan idag, kanske ska sluta lyssna på musik så att jag förstår när jag ska säga "mm" eller "Ja precis".
Det var mattelektionen.. inget mer intressant hände, faktiskt
Lunchen - nån oätlig risotto som såg ut som tuggad kattmat. Jag och Julia gick till grillen och åt korv istället ;) bättre!
Eftermiddag gick ut på Engelska och grammatik som jag hatar. Ja.. jag hatar inte Engelska, men grammatik inom Engelska - Usch och tvi!
Jag hade nog för höga förväntningar på Isabella som lärare... tyvärr har jag blivit negativ förvånad, kan var för att många har berättat så goda saker.
Eftermiddagen spenderades på ett fik med Micke.

3 kommentarer:

Filip Lindkvist sa...

Vad är det som är så svårt med engelsk grammatik om man får fråga?

Ida sa...

Det mesta... jag kommer inte ihåg vad vi gick igenom förr förra veckan, men det var då jag blev som argast... jag kommer inte ihåg. Men jag berättar när det kommer upp!

Anonym sa...

MOIHAHAHAHAH grillen 4-life!