fredag 10 oktober 2008

Mellan mig och dig? eller?

Varför skriver jag såhär helt plötsligt? Jo för att två människor sa till mig att jag har vettiga saker att skriva om - som jag hoppas stämmer. Så det gav mig en liten kick eller självförtroende nog att börja skriva igen lite :)

Nian är ett ända skithål, verkligen. Det enda goda jag kan säga om det är att det finns några lärare som jag verkligen gillar och som jag kan prata liksom... öppet med. Det är skönt, men sedan är det verkligen bara sunk. Julia - tur att hon finns. I ärlighetens namn, vad skulle jag arnas göra? Tillita mig på lärarnas ord? Njaa.. det skulle inte vara bra.
Men inom ämnen så har det varit jätte bra för mig, otroligt bra start och fortsättning. Är klar med projektet nu. Jag gjorde alla VG mål och ett MVG mål.
När jag , Alrik och Eddie redovisade MVG målet så pratade vi lite efteråt jag och pojkarna och dem sa att Jonas (pedagog) skrev ner mest om mig, jag blev så nyfiken då! Vad var det Jonas hade skrivit om mig? Var det typ; Ida har bra argument och kan föra en diskussion eller var det; Ida är dålig på att prata i en grupp och kan inte koncentrera sig? Jisses vad jag är nyfiken!
Men jag kommer inte få veta...

Bort från mig. Till en fråga.
Vem skulle du vilja vara om du fick vara vemsomhelst för en dag? Jag tycker att det är svårt att välja. Först och främst skulle jag vilja vara kille för att se hur dem har det... ungefär. Jag skulle också vilja vara känd och snygg. Då har vi en snygg känd kille, det finns många. Svensk eller inte? Det är frågan alltså... Det skulle ju vara kul att se hur Johnny Depp har det, eller hur? Eller kanske någon stor fotbollsspelare som Fernando Torres. Jag får tänka lite till på det eftersom det är en stor fråga. Kanske vill jag inte ens se hur någon annan har det, att jag bara vill vara mig själv. Det är ju ändå det bästa.

Jani, livet är en fråga och det blir inte vettigare för att många beter sig som idioter. Jävla massaker på de finska skolorna, må dem må dåligt.
Hejdå

Inga kommentarer: