tisdag 16 juni 2009

Undran.

Jag har många fantasier, fantasier som är helt vrickade, underbara, heta och kalla. Jag drömmer om dem, jag berättar om dem, jag förverkligar dem.
Vad är en drömmare? Är det någon som drömmer om framtiden? Eller bara försvinner ibland? Är jag en drömmare? Jag kan försvinna.. i mina tankar. Där kan jag vara, bara vara. Jag drömmer inte om framtiden, jag tänker på den. Framtiden är ju ändå mitt liv, den jag kommer bli och vara. Jag kommer inte Bara att Vara, jag kommer bli någon. Någon speciell, som människor kan relatera till eller bara minnas. Jag tänker på framtiden och jag tänker på mina fantasier, är jag en tänkare? Är det någon som tänker på framtiden och allt annat, men alla tänker ju, eller hur? Att tänka är något helt vanligt. Vissa tänker bättre och kanske mer medans andra tänker men inte rätt, eller vad vet jag? Jag tänker mycket, om det mesta. En tänkare är någon som vill något, tror jag. Alltså... vill uträtta någonting, inte bara fundera över handlingar utan Do it liksom.
Jag gillar att vara ensam. Inte ensam som om att inte ha några vänner eller familj, utan att sitta hemma helt själv och bara tänka. Bara vara. Det är så otroligt skönt, avslappnande såklart.
Jag slutade skolan för inte så länge sedan, prästen höll ett tal som jag gillade. Han sa och tyckte att vi skulle hitta en plats någonstans där det bara var tyst. För vi är omringade av ljud hela tiden. Om det är från tv:n eller bara från vinden. Det är alltid ljud, men jag har hittat min plats. Här. Hemma hos Mikael. Och här kan jag också fundera, jag vet inte exakt över vad men kanske livet, min framtid.
Jag är en tänkare och ingen drömmare.. hoppas att alla människor vill förverkliga sina fantasier, det är ju ändå det som håller hoppet uppe. Att saker kan bli till verklighet. Inte sant?

Inga kommentarer: