onsdag 7 oktober 2009

Inre, yttre styrka?

Det som lägger sig mest i mitt huvud är min prestationsförmåga. Vad jag kan visa att jag kan och hur jag ska visa det bra, bäst. Jag har säkerligen sagt det förut men, jag vill vara bäst. Hela tiden, i varje sammanhang. Det är inte alltid så bra. Min prestationsförmåga har lett till prestationsångest vilket leder till att jag mår illa, vill spy eller svimma.
Jag vill alltid så jävla mycket men jag måste lära mig att jag inte kan göra bra ifrån mig varenda sekund, det är det värsta med att finnas till. För mig. Min ångest är så stor just nu att jag inte mår så himla bra, det märks bara när det händer något... så jag vet inte exakt hur jag ska tackla det.

Jag tror att vi människor måste hitta våran styrka, vad vi är absolut bäst på. Alla är bäst på att vara sig själva vilket betyder att man är bäst på något. Bäst på att vara sämst? Det är ju också ett alternativ. Så jag måste hitta nån slags styrka om mitt resonemang fungerar... då är det bara att börja leta. Over and out.

Inga kommentarer: