torsdag 22 oktober 2009

Första dagen i mitt liv

Den ABSOLUT bästa låten enligt mig är First day of my life med Bright Eyes.

Det här är den första dagen i mitt liv
Jag svär att jag är född i dörröppningen
Jag gick ut i regnet
Helt plötsligt så ändrades Allt.
Dem la ut filtar på stranden
Det första jag såg var ditt ansikte
...tror jag var blind innan jag såg dig
Jag vet inte vart jag är
Jag vet inte vart jag har varit
Men jag vet vart jag vill vara
Så jag tänkte att du skulle få veta det...
Sånna här saker tar en evighet
Jag skyndar långsamt också
Men jag förstod att jag behöver dig
Och jag tänkte att om jag kanske kunde få komma hem till dig

Jag kommer ihåg den gången du körde hela natten
Bara för att få träffa mig på morgonen
Och jag tyckte det var konstigt
Du sa att allting hade ändrats
Du sa att det kändes som om du just hade vaknat
och du sa,

Det här är den första dagen i mitt liv
...glad att jag inte dog före jag träffade dig
Men nu bryr jag mig inte längre jag kan gå vart som helst med dig
och jag skulle antagligen vara lycklig
så om du vill vara med mig
med dessa ord är det inget språk
vi borde bara vänta och se
men jag skulle hellre jobba för en lönecheck
än vänta på att vinna lotteriet
men... föresten, kanske är det här annorlunda
Jag menar, jag tror verkligen att du gillar mig...


Inga kommentarer: