onsdag 10 december 2008

Den lysande, ljusbärerskan


Hon avbildas med ett svärd eller en dolk och ett sår i halsen. Hon kan också hålla två ögon på ett fat, vilken åsyftar legenden att hon före sin död rev ut sina ögon och sände dem till sin trolovade. Guds moder gav henne dock ett par nya och ännu vackrare ögon.

Aj?!?

Jag tror, utifrån den här texten, om man gör något modigt och väldigt snällt mot någon annan så får man något bättre tillbaka. Det låter som karma... och lucia var ju kristen. Karma hör hem i de dharmatiska religionerna hnduism, buddhism, jainism och sikhism.
Hmmm...?! Bara något ja tänkte på.
Så varför börjar jag skriva om lucia? Surprise, surprise, men jag ska vara lucia på fredag! Yes, jag slipper sjunga.

Den 19 December slutar jag skolan. Skönt! Sedan har jag 2½ veckor lov. Tror jag, har inte räknat dagarna.



Det har gått 6 veckor idag.
Jag älskar dig Mikael


1 kommentar:

Filip Lindkvist sa...

Grattis grattis till luciautnämningen! Det måste man ju nästan se, men det kommer jag med stor säkerhet inte göra.